Thursday, October 19, 2006

Lovprisan


De här är mina senaste FO.
Koftan är efter mönster av Anna Bell i den underbara Debbie Bliss Cotton angora. Jag letar fortfarande efter knappar till koftan. Helst bulliga pärlemor.
Jag stickade klart koftan i somras, men eftersom jag bara hatar att montera så har den hånfullt glott åt mig i sin korg.
Mössan är stickat efter eget huvud till makens dito. Stickade den i går kväll. (Stickor #7.)
I det lika (eller kanske ännu mer) underbara Jaegers Cashair. 50g gick det åt. Jag har nu åtta nystan kvar. Fyra av dem skall bli en mössa till mig, kanske blir resten en julklapp?
Garnet är köpt på rea här.
Jag har hört mycket gott om Blue Sky Brushed Suri från Blue Sky Alpacka. Jag är en tangenttryckning ifrån att beställa en härva, men jag har bestämt mig för att Victoria skall bli färdig först. Fint gratis mönster finns här.
Vilken färg?
Vet inte.

2 Comments:

Blogger Bim said...

Oj, nu har du allt måst rensat i högarna. Och massor av saker blir FO och får se dagens ljus som nya saker i ditt liv. Det är bara helt underbart att se allt... man bara dreglar, hihihi.
Kollade efter det där garnet som du hade gjort mössa av till gubben... 50g skrev du visst att det gick åt... Men, du måste ha inhandlat allt som fanns kvar, för mina sökningar kammade noll, suck... Så ingen mössa till gubben där inte, eller till någon annan heller för den delen... Ja, 100g hade nog varit det säkra före det osäkra, om man säger så... men, nopp...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som är inne och njuter nu igen... själv stickar hon, men inte orkat blogga, sedan i måndags? Håller dock på för dagen :p
Sjöbackas blogg

4:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Så söt koftan är. Jag gillar verkligen att kablarna börjar halvvägs upp - det är fortfarande lite ovanligt.

Färgen på mössan är underbar

5:20 AM  

Post a Comment

<< Home