Monday, October 09, 2006

Black Watch


Det här härvan låg i brevlådan när jag kom hem.
Jag hade egentligen tänkt skriva om the black dog. A rather large black dog... Ni vet vad jag menar.
Men så dyker Lorna´s laces Helen´s lace upp. I färgen Black Watch.
Ironi?
Men det känns faktiskt bättre. Härvan är specialbeställd från get knitted och det tog nästan tre månader att få den. Jag har fått en kilt i just Black Watch och tänkte göra en sjal att matcha kilten med.
Precis vilken sjal jag skall sticka vet jag inte ännu, (icarus?) Det är ungefär 1200m silke-ull blandning. Förslag mottages.

1 Comments:

Blogger Bim said...

Ojojoj...
Lorna Lace... Säger inget, blir stum... dreglar och känner mig underlägsen... Kryper iväg och gömmer mig... fort, och noga... ingen ser mig sitta där och dregla och snyfta... ... ...
Må så gott... värmländskan... kramis, från ngn som nog aldrig känner sig kunna bli ägare till något så underbart, suck...

2:37 AM  

Post a Comment

<< Home