Saturday, September 30, 2006

Recycled silk



Det här är Fiddlesticks´Raj Shawl. Garnet är recycled silk i en litet tunnare kvalité.
Jag köpte kitet från Fiddlesticks för ungefär ett år sedan. Mest för att jag tycker om hela konceptet med recycled silk och för att jag tycker att det är vackert. Men alla ni som någon gång haft en härva i handen vet att det är grovt och ibland litet stickigt.
Men det här är tunnare och inte alls stickigt. Är inte mönstret fint? En litet längre sjal med en massa dubbla yarnovers.
Ett plus i kanten för Fiddlesticks var att jag fick en liten gåva; tre påsar med maskmarkörer. Geniala maskmarkörer helt enkelt. O-ringar i gummi! De är helt perfekta, fastnar ingenstans, löper lätt på stickorna och finns i en massa olika storlekar.
Så ett tips. Gå på Claes Ohlson eller Biltema eller för alla del någon annat otäck affär och fynda.
Annars stickar jag på min Somewhat cowl och mina Anna strumpor och på min mans tröja. Jag sneglar litet på svampmössan och Victoria, men jag skall verkligen försöka låta bli.
Inte börja med något nytt. Inte än.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home