Wednesday, September 13, 2006

Förskräckligt



Jag har tänkt ut ett nytt koncept. Publicera bilder på förskräckliga stickade plagg. Det borde väl fungera som avvärjningsmanöver. (Fast jag vet att idén inte är ny, You knit what var väl först.)
Nåja. Titta här iallafall. Stickad kjol. Med band. ( inga pärlor).
Jag skall inte sticka den. Lovar.
Mönstret är från nya Knitty.
Knitty har för övrigt ganska många bra mönster även om de tenderar att vara otroligt omständigt skrivna. Titta under archives.
Har ni förresten förstått att det verkligen är trendigt att sticka?Julia Roberts stickar visst. Men jag har googlat att Russell Crowe inte stickar. Det var tydligen bara en gimmick. Skönt. Man hade inte velat möta den mannen med ett par sticknålar. Man har ju hört vad han gör med en telefon.
Aj.

2 Comments:

Blogger Bim said...

*ler*
Ja, det måste vara väldigt besvärligt att röra sig framöver i denna kjol. Antar att enda gången den sitter snyggt ÄR när man står precis som hon gör där... och hur gör man då när man går???
Nej, jag har inte gått den kursen inom någon utbildning, så jag har inte fått lära mig det... Men, jag brukar klara att kliva ur en bil med kort kjol ändå, :p... Men, gå i denna???
Sjöbackas blogg

2:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, den där kjolen är ju lite speciell. Överhuvudtaget har jag svårt för stickade kjolar. Passar på så väldigt få (jaja, jag kanske bara är bitter för att jag inte är en av dem?)

12:52 AM  

Post a Comment

<< Home