Saturday, September 02, 2006

Eftertankens kranka blekhet.


Med rodnande kinder måste jag tillstå att jag redan stickat två långärmade tröjor i Kid Classic...
Så jag måste nog finjustera mitt uttalande litet.
Koftor i ovannämnda garn är helt ok. De kan man lätt öppna om man behöver en stilla bris.
Tyvärr (?) så är det ju runt 21 grader inomhus även på vintern och behovet av varma stickade plagg inskränker sig dessvärre till under kappan utomhus.
Och då syns de inte...

D
å kan jag rekommendera Debbie Bliss Cotton Angora. Mjukt, vackert fall och lagom varmt. Tyvärr är den ute av produktion men finns fortfarande att få tag på. Själv har jag som sann ekorre försäkrat mig om ett par kg...
Det förekommer en del negativ kritik på nätet angående Cotton Angora. Tro inte på dem. Cotton Angora är värt att älska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home