Saturday, August 26, 2006

The last skein

Titta här.
Visst är de underbara? Cupcakes från boken One skein. Jag har planerat att göra många.
Problemet är att jag har planerat en hel massa andra saker också.
Min miniclapotis (som för övrigt inte alls är mini längre) är inne på sluttexten.
Sedan har jag sockarna nedan, mössor fyra stycken, mössor och strumpor och... Vad är det egentligen som är så otroligt lockande med garn? Och vad är det som gör att jag så grovt underskattar den tid det egentligen tar att sticka varje projekt? Speciellt med tanke på att en av mina bästa egenskaper faktiskt är logistik.
One skein låter ju välsignat och litet, men jag har two skeins av Lorna´s Laces Helen´s lace som innehåller 1250 yards. Låt Er inte lura.
Nu skall jag sätta mig och nysta upp den sista härvan Colinette Tao.
The last skein.
Kunde vara en film titel.

2 Comments:

Blogger Liisa said...

Hejhopp
Du har ju inget att skämmas för alls, det är en jättefin blogg!! Jag vill gärna göra reklam för den om jag får?
Ett tips är att tillåta "anonymous comments" för då kan de som inte har blogger-konto oxå kommentera.
/Liisa
http://brinn.typepad.com

1:27 AM  
Blogger HH said...

Hej Liisa.
Nu har jag ändrat inställningen till "anyone".
Så Anyone. Comment. Please.

8:29 AM  

Post a Comment

<< Home