Wednesday, September 06, 2006

Vedermödor

I skålen riktigt onsdagsgodis; Lorna´s laces shepherd sock yarn i färgen mint chocolate. Jag är tilldags dato ingen strumpstickare.
Men jag har tänkt att bli!
Knästrumpor skall stickas.
Men vad mint chocolate skall bli för något har jag inte bestämt. Det finns massor av fina strumpmönster ute på nätet. Man behöver bara välja.
Stickningen brevid skålen skall bli en urringad tröja från Knit and Tonic. Jag stickar den i Elsebeth Lavolds Silky Tweed i en otroligt vacker grå nyans som påminner om tenn eller möjligen oxiderat silver.
Jag har stickat tröjan förut (den gången i Blue Sky Alpackas´ alpacka silk och modellen är suverän!)



Den här bloggen heter ju vedermödor. Och här har ni resultatet av den sista tidens vedermödor.
Överst en mrs Beeton mudd från Knitty.
Den är stickade i Rowan kidsilk spray och RYC cashsoft Dk. Efter ett förfärligt första varv är de verkligen trevliga att sticka. Och RYC cashsoft Dk är så mjukt, så mjukt.
Under en feather and fan mönstrad halsduk. (och en hatt i nästan samma färg)
Garnet är ett semiantikt mohairgarn som faktiskt är ganska vasst, iallafall om man samtidigt klappar litet på cashsoft DK.
Båda blir presenter.

1 Comments:

Blogger Bim said...

Oj, det där i lilla korgen där... hm... mint chocolate, bara skriker efter mig jö... :p
Älskar egentligen choklad, men numera står det på listan över mindre nödvändigt, hihihi. Oki, någon gång blir det en bit med högprocentig sådan... men, bara en bit och sällan, hihihi...
Tror du det går att bota suget som anfaller ibland med just det garnet??? Hm, antar inte, men läckert var det, suck... Men, jag tror inte jag vill veta priset, hihihi...
Må så gott... en västvärmländska på bloggläsningstur... kramis och hopp om att helgen ändå blev toppen...

Sjöbackas blogg

4:22 AM  

Post a Comment

<< Home