Sunday, September 10, 2006

Henrietta stickar sockor.


Titta!
Henrietta stickar sockor!
Eller rättare sagt knästrumpor.
Det är faktiskt väldigt trevligt. Väldigt mycket trevligare än vad jag tänkt.
Mönstret heter Anna från Rowan # 40. Finns att köpa här.
Mönstret är inte helt perfekt. Det saknar minskningar vid fotleden.
Det tänkte jag lösa genom att byta storlek på stickorna när det är fotledsdags.
Har ni sett stickorna?
De är Suzannes (finns hos Britts butik) och av bambu. Kan verkligen rekommenderas.
Vad gäller Onsdagsgodiset kan jag berätta att det verkligen var ett fynd vad gäller priset. Jag lade ett riktigt skambud på ebay och för en gångs skull så vann jag.
Färgen är "custom made", så den finns inte i Lorna´s Laces vanliga sortiment. Och det var inte därför jag köpte den.
Jag rodnar en smula (klädsamt) och erkänner att jag köpte garnet för namnets skull.
Chocolate mint. Den lägger sig inte runt midjan iallafall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home