Sunday, October 08, 2006

Den vår de svage kalla höst


Nu har jag ägnat mig åt höstbruket.
12 stycken tulpaner åkte i jorden. Jag börjar nämligen gräva febrilt varje år efter Funkiorna, trots att jag vet att de är sena av sig.
Nu har jag planterat tulpaner runt dem, så får vi ser om jag slutar leta nästa år.
Om försöket utfaller väl kommer jag att utöka odlingen med pärlhyacint.
Garnet då?
Kid Silk Haze har legat i träda över sommaren. Skall bli en halsduk designad husguden Kim Hargreaves.
Min Somewhat Cowl är snart bara ärmlös. Skall maska av i resår i kväll. Jag har tre härvor kvar så jag kommer nog att kunna göra 3/4 ärmar som jag hoppades på.
The Last minute purled Beret blev kvar i torsdags. Den blev väldigt snygg faktiskt. (Tyvärr inga bilder.) Snabb och enkel att göra. Mönstret finns här.
Jag använde mig av det rekommenderade garnet i en mera diskret brun-grå randning. Mottagaren ville ha en ögla på toppen så jag gjorde en enligt beskrivning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home