Sunday, October 15, 2006

Bilstickning

Det skall vara enkelt stickat i bilen.
Inga konstiga mönster. Inga flätor eller trinity stitch. Nej, jag har inte börjat på något nytt projekt. Det är bara en liten, liten provlapp. Stickad i bilen av Debbie Bliss Cotton Angora.
Jag gjorde den idag när jag åkte bil. Hittade ett jättefint mönster på ChicKnits. (Ariann - en figurnära kofta med stora knappar. Stickad i ett helt stycke.) Jag tycker väldigt mycket om Cotton Angora, men Debbie Bliss häfte med samma namn är fullt av stora oformliga tröjor. Har haft häftet på sängbordet en månad nu utan att hitta något jag vill göra. Så jag blev överlycklig över ChicKnits! Garnet köpte jag på ebay naturligtvis. Titta vad snygg färgen är till min nya omlottklänning!
Jag har inte tänkt börja med koftan ännu. Har alldeles för många WIP.
Borde istället sy ihop en kofta i ljust gult Cotton Angora som ligger och väntar. Inte startitis här, utan snarare finishitis.

1 Comments:

Blogger Bim said...

ojojoj... och hjälp... Debbie Bliss Cotton Angora... du är inte klok på en enda fläck jö... :p Du är helt otrolig jö... och till den klänning också, suck... älskar turkos, men det ÄR min färg mest på sommaren... Tänk om den hade funnits i brunt, suck... och ett enda nystan i Debbie Bliss... hm, borde nog vara två, hihihi... Antar att man ALDRIG skulle våga använda sig av det enda garnnystanet som man hade, borde vara två för då har man ett kvar att klämma på, :p.
Må så gott... värmländskan... kramis och hoppas att din helg varit så bra som tänkas kan... ngn som inte alls är avundsjuk, eller dreglar det minsta... försvinner iväg med svansen mellan benen, suck... inte ens ett mönsterhäfte äger man jö... ... ...
Sjöbackas blogg

11:01 AM  

Post a Comment

<< Home