Friday, October 13, 2006

Kamp i Kampanien, eller No, no Napoli



Glittrigt garn Napoli på stickor nummer nio. Mönstret är hemskt, somenendalångutandningutanpunktellerkomma. Jag har stickat färdigt högerärmen och skall sätta mig ned och göra ett schema över resten av boleron.
Garnet är litet kul. Det består av två trådar, ett luddigt mohairliknande och en hårdare spunnen glittertråd. Med stickor nummer nio så känns det nästan som fusk, speciellt efter min makes neverending tröja. (Nej, den är inte klar än, den är helt klart neverending.) Kanske det är tur att bolero mönstret är så kryptiskt skrivet för annars vore den klar. Nu. Jag har tröstat mig litet med lite flätor och trinity stitch.

1 Comments:

Blogger Bim said...

Hmmm... låter som en härlig sak du stickar, och som ett häftigt garn också. Men, det där mönstret låter ju mindre kul, ja... Hm, har ett mönster själv som just nu ger mig gråa hår. Inser att jag måste repa upp en "framdel" i SVART garn, hua. Tur det är slätstickning dock, och stickor5... Försöker få till den andra sidan ok, så får vi se om det ÄR jag om är problemet, eller om det ÄR mönstret, hihihi...
Må så gott... värmländskan... kramis, sticka lugnt och en trevlig helg önskas!
Sjöbackas blogg

2:00 AM  

Post a Comment

<< Home