Wednesday, October 18, 2006

FO intarsia
















Här kommer några FO. Jag har läst igenom min blogg idag och jag inser att ni förmodligen tror att jag bara handlar garn och inte stickar.
Tja, jag handlar mer garn än jag stickar. Jag stickar väldigt mycket, och handlar mer.
Överst är en tröja stickad i Rowan Scottish Tweed. Den är från förra vinterns Rowan Magazine i design av Kaffe Fassett. Den är otroligt varmt!
Under en fairisle slipover också den från Rowan i något av deras 4 ply ullgarner. De har bytt namn så många gånger, men jag tror att det är Yorkshire Tweed.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hur kan det komma sig att INGEN människa har lagt ifrån sig stickningen och skrivit en beundrande rad om den vackra tröjan!?

Alla kan väl inte vara lika sega som jag (som just har upptäckt bilden)? Tragiskt. Jag ber om ursäkt å alla slumrande medmänniskors vägnar.

Påminner om "Rosalind"? Var den kul att sticka? /En inspirerad Stina

1:53 PM  
Blogger HH said...

Tack för det.
Den var verkligen kul och snabb att sticka. Men i dubeltyllegarn är den verkligen varm, så den får inte så mycket luft tyvärr.

9:57 AM  

Post a Comment

<< Home