Sunday, December 31, 2006

Gott Nytt År (snart)!


Kalkonen ligger imposant i kylskåpet och snart är det gamla året slut.
Av någon anledning känns det alltid litet vemodigt...
I glaset, innan champagnen, ligger en härva Alchemy Haiku, en tunn mohair-silke blandning. Köpt på get knitted. Färg Bronze. Köpte 2 härvor a´90m. Vet inte vad jag tycker om garnet. Stickar just nu med Rowan Kid Silk Haze och tycker den känns mjukare.
Enighetsshrugen ligger på spänn just nu. Helspänn!
Snart dags att avlägga nyårslöftet.
Kunde inte hålla mig i går kväll, då jag beställde tre nystan jo sharp rare comfort merino. Patetiskt, blir mer och mer som en alkoholist innan systembolaget stänger.
Jag har mer garn än jag kan sticka på fem år.
Det är inte synd om mig.
Nu skall jag gå och ordna till tiramisun.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home