Thursday, December 28, 2006

Hjärngymnastik

Jag stickar nu på en shrug i Blue Sky Alpacka and Silk. Man börjar vid ena mudden, stickar en kilometer, ökar tjugo maskor i var ände, ytterligare en kilometer, minskar motsvarande och så en kilometer till nästa mudd. Därefter plockas det upp runt kanten och stickas runt runt i ett par kilometer.
Min hjärna skriker efter gymnastik. Något ordentligt. En utmaning.
Se här ovan. En virkad kofta i Bergere de france garn.
Jag kan inte virka särskilt bra. Jag älskar dock modellen på kofta, den är virkad i en ganska tunt bomullsgarn med varannat varv i ett tunt novelty dito.
Kan jag klara det?
Det återstår att se.
Efter shrugen behöver min skrumpnande hjärna en liten utmaning.
Garnet kommer med posten.
Men var inte oroliga; jag kommer att hålla mitt nyårslöfte. Med ett undantag; jag har beställt ett vantkit från Finland, men de kan inte ta emot betalning förrän efter nyår.
Därefter får jag vackert hålla mig på den smala vägen.

Jag har varit till posten i dag. Fyra paket postades och jag hoppas att mottagarna blir glada. Bara roligt garn, jag lovar; 2 härvor färgkraft och tre härvor Elsebeth Lavold silky tweed.
Och tidningen förstås...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home