Saturday, June 14, 2008

Mysterium 2

Här kommer sommarens andra mysterium; slow bee 2.
Stickat av malabrigo lace färg seagreen. Pärlorna köpta för tio år sedan på panduro i Oslo. Jag var en oerfaren pärlstickare på den tiden och köpte sex påsar med pärlor. Jag har fortfarande massor kvar och jag är hjärtinnerligt glad att jag köpte en sådan neutral ickefärg. Tänk om jag köpt gula!
Fotot är suddigt därför att jag har lider av posttraumatisk shoppingstress.
Garnkorgen har rea på kidsilk spray. Jag har redan köpt en bok och sex nystan tea rose. Pilutta Er!

Ps.
Stephanie Pearl-McPhee aka Yarnharlot har följande kriterier för en "obsessiv knitter".
Experience palpitations when passing a yarnshop?
Sneak new yarn purchases into the housse?
Utter the words "just one more row"?
Plan your vacation around yarn store locations?
Secretly scope out new spots to store your yarn stash?
Ja,ja,jaja och nej.
Obsessed!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home