Sunday, April 13, 2008

Fruktlösa försök

Sedan jag gick med i Mystic Light så har jag kämpat med garnvalet.
Eftersom det lgger en bred fläta centralt i sjalen så behövs en något tjockare garn än vad jag vanligen har använt till spets.
Till vänster ligger ett cashmere garn från hipknits. Vacker och luftigt, men efter att ha stickat en bra bit inser jag att det blir alldeles för oroligt med ett melerat garn.
Nytt försök i ett marks och kattens garn.
Färgen är fin, tjockleken acceptabel. Men garnet har ingen lyster och sticks (trots att det är 50% bomull 50% ull.)
Jag har nu lagt Mystic Light åt sidan ett slag.
Är det någon som har ett förslag till garn? Åtgången är ungefär 900m. Stickor 4,5 mm.

2 Comments:

Blogger Marika said...

Kanske Lucca merino?
Kolla på Sannsticks.
http://sannsticks.se/

1:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sockgarn i någon form t.ex Opal, Regia. Själv stickar jag i Fleece Artist och det blir helt ok.

11:23 PM  

Post a Comment

<< Home