Thursday, March 20, 2008

Glad Påsk

Nu när våren har tagit en paus och jag åter börjar famla i mösslådan hittar jag ett mönster här.
Den finns uppstickad här. Så jakten efter den perfekta mössan fortsätter och jag har garn att sticka med (Rowan Kid Classic i Crushed Velvet.)
Så var det då påsk. Igen.
Läser i morgonens tidning om vad människor i allmänhet gör så här till påsk.
Tillbringar tid tillsammans med familj och vänner. Skidutflykter. Påskekrim om du är norsk. Men så läste jag följande "...åker på långfredag på danskryssning..."
Jag tycker absolut inte att man skall sitta stilla och stirra i väggen för att det är långfredag. Men jag skulle aldrig i livet ordna dans på långfredagen!
Men väckelserörelsen sitter liksom inympat med mitt DNA och förundrat ser jag på vårt sekulariserade samhälle.
I Norge är det stängt på långfredag. Där är det stängt på söndagar.
Där finns tid för eftertanke (och kanske finner de den perfekta mössan.)
Har ni dans på långfredagen söte bror?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nä, vi har ingen dans... så det så ;)
Hm, och norrmän har ledigt, samt stängt, på skärtorsdagen dessutom... För då är de i Sverige och handlar, lovar... De MÄRKS!!! ;)
Må så gott... värmländskan Bim

6:39 AM  

Post a Comment

<< Home