Thursday, February 28, 2008

Boktips

Titta.
Traderakapet kom hit i förra veckan. Två härvor Lornas Laces sockgarn. Ytterligare något i linje med mitt nyårslöfte och det är inte ens 1 kg. Hurra.
Boktips; Minette Walters Fox Evil. Har boken som ljudbok och jag går låångsamt hem så att jag kan maximera njutningen.
Har läst kommentarerna på Amazon och jag kan konstatera att det som andra inte gillar det gillar jag. Ungefär som surströmming.
Nämligen att slutet är gott (och vad är det för fel på det då?) Att den är för lång (kan det vara ett problem?) och att persongalleriet är klicheártat (har aldrig träffat en seriemördare.)
Men om man tycker att Val McDermid är för vämjelig i sina beskrivningar av mord och tortyr så är det här verkligen ett alternativ eftersom mrs Walters aldrig kliver över den gränsen.

För övrigt:
Elizabeth George kommer med sin nya bok Careless in Red till sommaren.
Marian Keyes i maj.
Nu hoppas jag på en filmatisering av Dorothy Sayers. BBC, please.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home