Sunday, February 24, 2008

Disträ? Moi?

Enligt husguden Elisabeth Zimmermann så börjar året med en arantröja. Utan en enaste liten bild (förutom en pyttesak på framsidan) lyckas hon tydligt göra klart att en arantröja lever man inte länge utan.
Med dräglande mun väser jag fram "aran, aran..." och knappar mig fram genom internets labyrinter och istället för Rom når jag tillslut ebay.
Jaeger shetland aran i en ljustgul färg som jag försökte att inte jämföra med citroner eller något. Därav det mystiska fotot. Tänk de stackare som inte kan svenska. Is she cooking? With lemon and a twist of aran?
Nåja, åter till ämnet.
Garnet säljs hos Janettesrareyarns och är tydligen one-of-a-kind. Säljs i 10pack.
Nu kommer den intressanta.
10pack. Hm. 500g räcker inte till en arantröja med alla flätor och andra prydnader. Bäst att beställa två 10pack.
Titta nu noga på banderollerna på garnet. 100g.
Nu har jag 2kg ljustgult arangarn.
Men jag är inte ledsen. Det stämmer faktiskt utmärkt med mitt nyårslöfte. Att inte köpa för lite garn.
För mycket är väl inget problem heller.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Aha... det är det där garnet som passar till - det som låter som smink? Rouge eller något åt det hållet, hm... DEN tröjan ska jag sticka, bara jag har garn, hehehe... och det ÄR flätor på den, så det så... även om man kan gå och gömma sig i den dessutom - luvan!!! ;)
Må så gott... värmländskan Bim...

12:20 PM  
Blogger Åsa i Skuttunge said...

Du är då för rolig...det är den där e-bay djävulen som flyger i dig!

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home