Sunday, November 11, 2007

Sparare eller samlare.

Oops, nu hamrar jag ut inlägg så att jag nästan blir rädd...
Jag sparar på (eller är det nu samlare jag är?) på plagg i Harris Tweed.
Det började med en kjol från Newhouse. En mörktgrön rutig tweed med lappen handvävt i de yttre hebriderna. Minns ni Henriettas farfars kostymer i Reid and Taylor?
Det här verkar vara genetiskt!
Nu hänger en femtiotals kappa i brunt och blått hundtandsmönster i garderoben, jämte fyra kjolar och en kavaj alla i Harris tweed. (Ebay you know.)
En sak är helt säker. Kunde man klä barn i Harris tweed istället för bävernylon så frös de definitivt inte längre. Starkare blev de på köpet. Det här är ordentliga grejor.
Rejjäla skulle farfar ha tyckt.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ingen dum idé alls.... Hm... Vet du vad? Imorgon kanske jag är ägaren av en hallonrosa Harris Tweed kappa.... Håll tummarna! /Stina

9:10 AM  

Post a Comment

<< Home