Wednesday, October 24, 2007

ebay


Kära Titti.
Det lönar sig att köpa garn på ebay om du ändå tänkt att köpa sagda garn och har turen att vinna en auktion till ett fördelaktigt pris.
Om du handlar via usa (ebay.com) så är naturligtvis frakten högre, us mail är inte helt pålitligt och det kan bli skatt om du handlar för över tusenlappen.
Inom eu däremot (ebay.co.uk) behöver du inte betala någon skatt. Några av de mera luriga säljarna skriver priset utan VAT som de sedan lägger på. Var lite på din vakt. Frakten från storbrittanien ligger på runt 90 sek. Skriv och fråga om säljaren inte anger det. Det flesta tar inte heller något för förpackningsmaterialet och några har tom fri frakt på vissa varor.
Visst har jag gjort fynd. Debbie Bliss tweed som inte längre säljs betalade jag 460 sek ink frakt för 17 st nystan. (Nypris torde ligga runt 50sek/nystan.)
Men jag har också gjort tabbar, som när jag beställde 2 härvor sockgarn från usa som postades via UPS för dubbla den kostnaden...
Ett tips till.
Om ni söker kvalitetsgarn till ett bra pris. Navigera er in till cucumberpatch och se på deras yarnbargains. Jag har beställt så mycket jaeger garn att de skickat en färgprovskarta till mig utan att jag bett om det.
Bilden är bakstycket till evergreen av Kim Hargreaves.

2 Comments:

Blogger Eva i Halmstad said...

Tack för infon det kan var bra att ha i garndjunglen.
ha en go helg, Eva.

12:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag läser, memorerar och inspireras.. Undrar om jag kommer gå vilse i ebaydjungeln? Oj! Nu "blev jag med" 1 kg tweedgarn :-)
/Stina

9:14 AM  

Post a Comment

<< Home