Sunday, November 25, 2007

Snabbmat.

Mina stickningar växer oerhört långsamt. Det kliar i fingrarna att börja på något annat igen. Det finns en fin stickad klänning i förra Interweaveknits, jag har garn (Jaeger) men som tur var inga rundstickor i den krävda diametern. Tur annars har jag börjat på stört.
Är det någon ute i blogosfären som har köpt Denise stickor? Verkar himla praktiskt, för jag har aldrig rätt storlek på mina rundstickor.
Sushi-snabbmat?
Ja, om man fuskar med blötläggningen av riset.
Det här är en fuskrulle med crabfish, gurka och litet wasabi.
Jag kokade ytterst lite ris, lade ut det på en långpanna. Smaksatte med risvinäger och socker.
Väntade till det var någorlunda kallt.
Och nu skall jag skiva den...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Pip!
Ja, jag äger Denis och bara älskar dem ;) En nackdel finns dock, då det inte finns under 3-3,25 i grovlek, då blir det annat som gäller... Annars toppen!!! Dock inser jag just nu att jag bara måste inhandla mer kabel till mina, sjalar kräva kabel och viss kabel är upptagen av vilande projekt ;) 1m? 0,75m? eller längre? hm...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som faktiskt aldrig har testat sushi... undrar när det blir? Åka till storstan och testa?

2:07 AM  
Blogger Åsa i Skuttunge said...

Jag gillar dom också skarpt. Framför allt att man kan behålla sticksnodden (heter det så?)kvar i stickningen, lossa själva stickorna, sätta på stopppluppar och fortsätta med det andra man behövde just 3.75 till.....Hemskt bra till lite glidiga garn, typ silke.Lite sämre till sträva. Håller med att nackdelen är att det inte finns smalare stickor.

1:50 PM  

Post a Comment

<< Home