Tuesday, April 24, 2007

En beige kund

Titta här. Resultatet!
500g Debbie Bliss Railto (jag lovar att snart sluta tjata om Rialton.)
Mönster av DB själv.
Stickorna kommer från Stäkets hantverk.
Kan verkligen rekommendera ebenholtz stickorna. De är litet sträva till att börja med. Sedan blir de glatta och helt enkelt underbara...
Annars verkar det beige här hos Henrietta. Blithe är ju också litet Beige...
Vänta bara!
Jag skall packa upp Suzannes bambustickor i stl 2,5 och lägga upp för ett par strumpor i Colinettes Jitterbugg, färgen är fruktigt rosa.
Jag har tänkt att bli strumpstickare vad det lider. Önskar mig nämligen ebenholtzstrumpstickor, men det verkar ju litet fåfängt när jag bara har stickat en socka i hela mitt liv. En rosa i Opalgarn. Den är fortfarande ensam.
Ps. Addi tubo lace rundstickor kommer nu till våren hos garnkorgen. Pax för först i kön.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Helt underbar!! Jag blir verkligen sugen att köpa mer garn när jag ser denna.

12:41 PM  
Blogger Marika said...

Addi lace!
Jippee!
Jag ställer mig också i kö!

2:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jättefin!

6:54 AM  

Post a Comment

<< Home