Monday, April 09, 2007

Rrr...rialto




Titta, här är början på slipovern i Debbie Bliss´ Rialto.
Jag har repat upp det här stycket och stickat om det eftersom stickfastheten var för fast.
Jag älskar garnet! (Visst har jag sagt det förut?)
Det är 100% merinoull mycket mjukt och elastiskt.
Det negativ är att det har en tendens till att klyva sig, men mycket måttligt. Det skall t o m klara tvättmaskin.
Jag lovar att det är inte det sista ni ser av Rialto. Bara det här garnköparcelibatet är över så...
Modellen heter Catriona och ni kan se henne här överst. Tyvärr är Catriona helt fyrkantig utan någon som helst figurform, jag kommer att sticka henne så, men om det gör att jag ser ut som en konsumlada måste jag försöka med litet kirurgi efteråt. (På Catriona, inte mig.) Men jag hoppas att alla flätorna gör att hon smiter åt på ett smickrande sätt..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home