Thursday, April 05, 2007

Fluffaktorn.


Jag har en känsla av att detta kräver en förklaring. Jag väntar besök i morgon och efter en närmare inspektion av bokhyllan där jag förvarar mitt garn insåg jag att något måste göras.
Man vill ju inte att nya besökare skall få för sig att jag är tokig.
Inte förrän efter en stund iallafall.
Sagt och gjort.
Jag tog en redig back och fyllde den med 2x10 nystan Debbie Bliss cotton angora, 1x10 nystan Debbie Bliss cotton denim aran, 6 nystan Dale falk, 2 nystan Dale popcorn, 2 härvor färgkraft softblend, 500g Jamieson&Smith 4ply, 1 härva Manu, 9 nystan assorterade Jaeger Aqua och tre små nystan Dale Baby ull.
Förpassade dessa till klädkammaren.
Tog med dammtrasan ned till vardagsrummet och såg häpet på bokhyllan. Det var som om inget hänt. Det var fortfarande fullt i hyllan.
Min hypotes är att detta beror på fluff-faktorn. När garnet inte längre behöver ligga ihoptryckt och lida så fluffar det upp sig.
Annars beror det möjligen på att jag har en omfattande garnsamling.
Glad Påsk.
(Jag stickar nu i Debbie Bliss Rialto. Älskar det!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home