Tuesday, April 10, 2007

Arg.

Arg i dag.
Jag går i väntans tider.
En födelsedagspresent till mig har inte kommit än.
Väskan (en enkel tygväska för stickning, men med de rätta dimensionerna) beställdes ifrån USA den 7e mars i år.
Skickades tydligen kanske via USPS global priority mail den 12. Trots att jag har ett tracking nummer så är det inte säkert att paketet skickades då enligt US mail. Vad deras tracking numbers egentligen är bra för vet jag inte.
Jag fortsätter att vänta, men har samtidigt inrättat mig på att post kan komma bort. Långt bort. Jag har aldrig tidigare blivit av med något paket (förutom när jag skickade några kort i ett kuvert till min mamma och den långa slanke och finnige tonårskillen bakom postluckan tydligen inte hade någon aaaning om vad han gjorde där. Postkontoret lades sedemera ned.)
Håll tummarna nu kära bloggare.
Jag vill så gärna ha min väska.
"Är det nån som sett Maria
hon sprang bort för mig i går
jag kan lova den en tia
som kan ge mig något spår
Hon har skära ben och
kopparröd peruk
Åh, jag längtar så jag tror att
jag blir sjuk."
Ur Odeons teaterrevy 1927
Av Helge Lindberg och NG Granath

Väskan är röd.

1 Comments:

Blogger Annelie said...

Håller tummarna för dig och din väska!
Köpte ett par Crocs på Tradera för en tid sedan som skickades med post - NOT UPS, jag vet - men det försvann. Men jag hade sån tur att säljaren skickade ännu ett par. (Det kan ju också vara så att hon bara råkat glömma det.) Men jag fick önska mig vilken färg jag ville.

De blev röda!

Och den gemensamma nämnaren till din väska kan vi väl tolka som ett positivt tecken på att väskan dimper ner när som helst nu?

4:52 AM  

Post a Comment

<< Home