Saturday, September 15, 2007

Ryktet om min *** är våldsamt överdrivet

... eller hur det nu var.
Jag är ledsen att jag inte bloggat på så länge och glad att jag är saknad.
Men denna tidiga höst har visat sig vara fullspäckat av måsten.
Och jag har haft en deadline. Hemligt, hemligt, men involverar en tröja som måste vara klar till på tisdag.
Ovan syns två små bitar av mysteriesjalarna som båda är blockade och nu bloggade. Jag är verkligen nöjd över resultatet, speciellt det faktum att de är assymetriska tilltalar mig. Kan man inte göra någonting mera av vingen tror ni? Dubbelvingad? Fjäril vingad.

Nya knitty är ute.
Mycket vill jag göra, speciellt Henry, den fiskbensmönstrade halsduken. Jag har beställt garnet (Jaeger matchmaker merino 4ply) från ebay. Tyvärr kommer Jaegers garner inte att tillverkas längre, vilket är mycket synd. Jag gillar verkligen deras garn, speciellt har jag fallit för de snygga garnbanderollerna. (Litet patetiskt, men snygga är de.) Men matchmakermerino finns till mycket bra pris på nätet-skynda fynda innan jag gör det.

Men nu skall jag åter till sleeveisland.
Önska mig lycka till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home