Wednesday, July 25, 2007

Tittut


Titta här!
För ungefär fyra år sedan rymdes mitt garnförråd i korgen!
Nu jäser det i lådor och boxar. Bakom klänningarna i garderoben.
Överallt poppar det upp garn och min käre make har börjat mumla något om "tilläggsisolering".
Nåja, jag har ett par påsar Debbie Bliss cotton angora för att jag älskar garnet, litet cashsoft dk för att jag älskar färgen, två dale popcorn för att det var billigt. Två härvor colinette´tao som skall bli hårband. Den stora härvan Helen´s lace vet jag inte vad den skall bli. Har faktiskt börjat tröttna på handpainted.
Mysteriesjalen är för övrigt väldigt underhållande. Ni anar inte vilket käbbel som pågår på Yahoo! gruppen. Det är inte utan att man börjar förstå varför det inte är fred i världen och varför det inte finns någon chans att det någonsin skall bli det heller.
Men sjalarna växer fram och det är ytterst tillfredsställande att veta att de blir färdiga i slutet av augusti.

1 Comments:

Blogger Lillemor Elfgren said...

Tro mig det kan aldrig bli för mycket garn! Även om jag är glad över att sambon inte har riktig insikt om hur mycket garn jag faktiskt äger....

Popcorn är ett underbart garn! Har du hittat det i nån butik här i Sverige? köpte ett par nystan i Norge i våras men skulle vilja ha mer. Det är underbart att ha med i tovade vantar!

12:07 PM  

Post a Comment

<< Home