Thursday, July 19, 2007

En besserwissers resa norrut.

Sitter här och fösöker scanna in en bild.
Har just kommit hem från en resa som gått norrut efter E4.
Kan konstatera att modet föreskriver Foppatofflor. Överallt foppatofflor.
Klarar inte av att scanna bilden. Får återkomma med den.

Blev kallad Besserwisser.
Den visste vart den tog.
Är nämligen en besserwisser. Min hjärna fungerar som en svamp som suger åt sig fakta. Speciellt av typen värdelöst vetande. Kuriosa. Bär därför på ett överskott av information. Försöker hålla truten och inte rätta människor hela tiden. Brukar sjunga för mig själv och slå mig för öronen utan att det syns för att inte Besserwissra hela tiden.
Men det verkar inte fungera.
Jag är ganska säker på att några tycker om mig ändå, och ni andra får jag bara be om ursäkt.
(Såg en intervju med Stephen Fry-tror att det var Parkinson-och han verkar lida av samma sak. Fast han lider inte, han tjänar pengar, äter sig ordentligt mätt istället. Läs hans själbiografi Moab is my washpot. Fab.)

Mysteriesjalen3.
Fantastiskt!
Kunde i vanlig ordning inte hålla mig, utan började med en grå också.
Jag skall läsa instruktionerna till scannern nu.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hihi! Känner väl till toffelmodet här uppe ;-) I vårat hus är de dock bannlysta eftersom min sambo tycker att de är de fulaste skor som finns. Vi går däremot i Tevatofflor vilket kanske också klassat som "Norrlandsskor".
Ha en fortsatt skön sommar!

2:20 PM  

Post a Comment

<< Home