Monday, May 14, 2007

Asbesthänder och vad man stickar till en klänning

Titta här först!
Det här är Iittalas nya servis. Den finns också i mörktblå. Mmm...

Jag har upptäckt att jag har asbesthänder. Det betyder att jag utan större problem plockar upp en majskolv från grillen när ens svåger just har tagit i den och slängt ned den med ett "o, vad varmt." Jag misstänker att det beror på att jag jobbat som kokerska under somrarna. Inte nu längre, men i ett tidigare liv (åtminstone känns det så.) Det ingick en hel del maskindiskutplockning i jobbet. I början av sommaren använde man tjocka vantar med inte i slutet av sommaren. Nu verkar jag ha permanenta lovikkar.

Vad stickar man till en klänning?
Jag har köpt en ny klänning (Det var något nytt? Nåja, den är nog nästan 6 v gammal.) Den är hellång, med långa ärmar. Litet spets i halsen. Fint mörkgrönt bladmönster. Passar nog fint till hösten. 100% silke.
Jag tänkte sticka någonting att kombinera med denna klänning. Jag tror att jag någonstans sett en lång väst i något glest spetsliknande mönster.
Det kan ha varit ett gammalt fotografi. Det kan också ha varit på siten "You knit what!"
Har någon av er därute sett något liknande?
Mycket tacksam för förslag.

1 Comments:

Blogger Marika said...

Har inte Garnstudio något sådant?
*letaletaleta*
Lång, men inte så gles:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=100&d_id=27&lang=se

En virkad:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=2&lang=se

Kanske inte.. men man kan ju utgå ifrån den översta...

Servisen är snygg. Synd att man inte behöver någon.

2:25 PM  

Post a Comment

<< Home