Thursday, August 02, 2007

The perfect antidote to lace.

Är snart klar med sista ledtråden till Mysterystole 3. Jag stickar ju som bekant på två stycken och den ena har jag bestämt mig för att förlänga, vilket medför massor av extra varv.
Är trött på spets nu.
Lade upp 97 maskor med Noro Kureyon i en lämpligt manlig färg. Har nu påbörjat Jakobsberg tröjan ur Cornelia Tuttle Hamiltons bok Noro revisited. (Skall bli en fofödodelolsospoprorsosenontot totilollol momkok.)
Mycket enkelt, stickor 5,5, rakt fram i 44cm.
Går fort, roliga färgskiftningar på köpet.
The perfect antidote to lace.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ah!.. Noro Kureyon.... Jag vet inte hur många gånger jag har suktat över detta vackra garn. Ändå kommer jag inte till skott. Varför? Jag har svårt att välja färg och under tiden som jag velar hinner jag förvirrar mig in i alla underbara andra kvalitéer. Silk garden? Hm, det är ganska dyrt, tänker jag sedan och ska man ändå öppna plonkan kanske det är lika bra att toka till det helt med en beställning med mjukt. mjukt Kuchorangarn?
Ja, jag gratulerar dig som har lyckats besluta dig! ;-)
Vad heter färgen ? / Stina

1:29 PM  
Blogger HH said...

Jag handlade nog mera på autopilot är jag rädd.
Börjar man fundera länge på färgerna blir man nog ganska handlingsförlamad.
Färgen är 161, en ganska manlig variant med litet lila inslag.

10:05 AM  

Post a Comment

<< Home