Friday, January 02, 2009

Gayle

Här vilar Gayle från Rowan the british sheep breeds collection.
Hon skall få fyra virkade knappar och sedan är hon klar.
Garnet (british sheep breeds - Dark Grey Welsh) är underbart, luktar får och känns får.
Bilden är tagen i skarpt solsken, så den luras. I själva verket är koftan mörkare.
Jag är nöjd med resultatet, men jag håller inte med Stephanie Pearl-McPhee när hon säger i dagens kalenderinlägg; "... You can make a thousand sweaters and still the end of each one will profoundly marked by genuine pride and the childish (but appropriate) thought, Look I made it myself!"
Jag är aldrig helt nöjd med något, och lägger ofta undan mina alster ett par månader innan jag orkar titta på dem för att då stolt konstatera:
-Det var ju inte så tokigt iallafall.
Gayle skall få vila ut medan jag pillar vidare med hennes knappar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home